A legfinomabb medvehagymás zsemle

By Réka - április 15, 2020

Ahogy a bemutatkozásomban már megírtam, az életmód és utazás mellett szeretnék írni pár gasztronómiai témájú cikket is. Úgy gondoltam, hogy mivel itt a medvehagyma szezon, lassan le is cseng, egy utolsót még tudnátok belőle alkotni, ha lenne egy jó recept a tarsolyotokban. Én most nem egy pogácsával érkeztem nektek, hanem egy zsemlével, ami szinte egy teljesen hagyományos pékárú, de egy kis csavarral sokkalta érdekesebbé tehetjük.




Hozzávalók 6 darabhoz:

250 g liszt
fél evőkanál olaj
5 g élesztő
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só
1,5 dl víz
egy csokor medvehagyma
magvak ízlés szerint
Elkészítés:

Először kimérem a másfél deciliter langyos vizet, amiből egy kis mennyiséget kiveszek és egy kis cukor társaságában felfuttatom az élesztőt. Ezt félreteszem, amíg kimérem a száraz hozzávalókat. Mehet egy tálba a 250 g liszt, az egy teáskanál só, illetve a magvak ízlés szerint. Ez lehet lenmag, szezámmag, tulajdonképpen bármi. Ezekből egy-egy evőkanállal is mehet bele nyugodtan. Ezt követően belecsorgatom a fél evőkanál olajat - én tökmagolajat használok, de bármelyik megteszi -, illetve a maradék víz. Ha felfutott az élesztőnk, azt is hozzáöntjük, majd beleszórjuk az összeszelt medvehagymát. Ezt egy dagasztógépben jól kidolgozom, majd egy kelesztőtálba félreteszem egy órára, hogy az élesztő kellően megdolgoztassa.

Egy óra elteltével átgyúrom egy kicsit, majd hat egyenlő részre osztom. Zsemle alakúra formázom, bevagdosom a tetejét, majd egy tepsibe helyezve fél órán át ismét kelesztem. Ezt követően 220 fokra bekapcsolom a sütőt, ahova beteszem a vízzel megkent zsemléket. Nagyjából 15-20 perc elég neki, de úgyis látni fogjátok. Ha már kicsit barna a teteje, akkor készen is van. Akár melegen is fogyaszthatjátok, de egy-két napig bőven eláll. Ha harmadik nap még mindig lenne belőle, akkor pirítósként is tökéletesen megállja a helyét.
Ebből a mennyiségből nekem hat darab kb.70-80 grammos zsemléim lettek.

A zsemléket eddig nagyjából 8-10 alkalommal sütöttem meg és egyre szebbek és szebbek lettek. A minap már mindegyik tökéletesen megkelt, szép nagyok és levegősek lettek. 

Letölthető recept:


  • Megosztás:

Ha tetszett a bejegyzés, akkor talán ez is fog:

0 megjegyzés