Reggeli ötletek | #1

By Réka - május 04, 2020

A Youtube-on nagy népszerűségnek örvendenek a "Mit ettem ma?" videók, de természetesen az egyik legnagyobb közösségi portálról sem maradhatnak ki a hasonló jellegű posztok. Az ételfotók egyre szélesebb körben terjedtek el és talán nem is nagyon van olyan fiatal, aki ne találkozna velük napi szinten. 



A rengeteg csodálatosan előkészített és beállított kép közül nehéz viszont olyat találni, amit mi magunk is elkészítenénk reggeli gyanánt. Vagy túl sok hozzávaló kell, vagy túl különleges alapanyagokra van szükség, esetleg az is lehet, hogy nem akarod kipróbálni a nyolcvanhatodik zabkása receptet. 

Ebben a cikkben összegyűjtöttem nektek pár finomságot, ami tökéletes lehet elvitelre, otthoni brunch vagy éppen kiadós napindító gyanánt. 

Tojáskrém

Jelenlegi - és már vagy három hónapja - hatalmas kedvencem a tojáskrém. Őszintén megmondom, hogy még receptem sem nagyon van hozzá, mert abból dolgozom, ami itthon van. Nem szeretem a hagyományos főtt tojás, tejföl és majonézes verziót, hiszen arra könnyen rá lehet unni. Ehelyett viszont mindig valami újdonsággal próbálkozom és még egyszer sem kellett csalódnom. Általában 4 tojásból készítek magamnak előre, hogy ne kelljen minden nap összeállítani, de azért csütörtökön se a vasárnapi verziót fogyasszam. Tehát megfőzöm a tojást, majd kihűlést követően összevagdosom apró darabokra - nem, én nem a "kiveszem belőle a sárgáját és összekeverem az alapanyagokkal" párti vagyok. Tehát egy tálba teszem az összevagdosott darabokat, majd mehet hozzá egy kis mustár, só, bors, póré- vagy újhagyma, oregánó, innen viszont változó szokott lenni. Legtöbb esetben sajt- vagy joghurtkrémmel dolgozom össze, hogy egy masszát kapjak. Elég sokáig tartott idén a medvehagyma szezon, így mostanában abból is csempésztem bele egy csokorral. Mindezt pedig egy éjszakára a hűtőben pihentetem. Aztán jöhet a múltkor bemutatott zsemle, akár frissen, akár pirítós gyanánt, amit megspékelhettek egy halom tavaszi zöldséggel. A retek, a rukkola, a spenót mind-mind tökéletesen passzolnak hozzá.


Saját készítésű leveles finomságok

Amikor még kollégista voltam, előszeretettel sütöttem vasárnap olyan finomságokat, amiket pár napig elnyammoghatok reggelire a suliban. Legtöbb esetben a jól bevált fagyasztott levelestésztát vettem elő, amit megtöltöttem lekvárral és kis kifliket formáltam belőle. De készítettem párszor virslis és túrós verziót, de persze ne feledkezzünk meg a kakaós csigáról sem. Ezeket mind-mind össze lehet dobni hétvégén és hétfőn-kedden tökéletesen beilleszthetőek a nap első étkezésébe. Ha már kicsit száraznak érezzük másnap, akkor érdemes hozzá meginni a reggeli kávét, kakaót, teát, bármilyen folyadékot. Szerintem mindenki vágyát kielégítheti, attól függően, hogy édeset vagy sósat kíván.


Gyümölcsös variációk

Sokan azt hangoztatják, hogy mennyire nem jó a túl sok gyümölcs fogyasztása. Nekem szerencsére ezzel nincs gondom, nem lettem még száz kiló az esti táljaimtól, se a reggeliként fogyasztott daraboktól. Bár tény, hogy a nap korai szakaszában inkább csak a nyári időszakban szoktam őket enni, mert csak ilyenkor telítenek el kellően. Télen jobban szeretek valami tartalmasabbal kezdeni.
Visszatérve a reggeli gyümölcsfogyasztásra. Nagyon sokszor szoktam alkalmazni a túrót, amivel feldobhatom a kiválasztott finomságokat. Itt az eperszezon, amihez nagyon sokszor dobok valamennyi túrót, megspékelve egy kis banánnal és hamarosan jöhet hozzá a málna és a bogyósok is. Ha még ezt sem tartod elégnek, akkor dobj rá pár szem tökmagot, diót, mogyorót vagy egyszerűen szórj rá a kedvenc granoládból. Nem kell azonnal zabkását kreálni, ha így is könnyen megúszhatod a dolgot. A túrót lecserélheted zsírszegényre, vagy cottage cheese-re, attól függően, hogy diétázol-e vagy csak tartani akarod a súlyodat. Mindez tökéletesnek bizonyult számomra a futós napjaimon, hiszen ellát energiával és bőven tartalmaz fehérjét is. 


Ha kipróbáljátok valamelyiket, akkor örökítsétek meg és küldjétek el nekem akár emailben, akár instagramon! 

  • Megosztás:

Ha tetszett a bejegyzés, akkor talán ez is fog:

0 megjegyzés